Kong Arthur er en IT-bedrift med et historisk navn og visjoner inn i framtiden. I følge mytene var Kong Arthur en leder som så at når han ga sine undersåtter tillit og armslag, så presterte de bedre og la hjertet og sjel i oppgaven. Kong Arthur er muligens en historisk person, men hans idéer rundt ledelse er en kilde til inspirasjon – og like aktuelt i dag. Vi i Kong Arthur blir inspirert av brorskapet, og har troen på at når hver enkelt bruker sine beste evner på det de er best på, så blir også resultatet det beste – for alle!
Våre riddere
Vår stab av dyktige riddere består av forretningsutviklere, systemutviklere, designere og administrasjon.
Nøkkeltall
Kong Arthur har vokst fra fire ansatte til nærmere 40 dyktige medarbeidere på 5 år. Selskapet har levert positive tall helt fra oppstart og fremstår i dag med en kjernekompetanse som kan gi en betydelig utviklingsmulighet gjennom eksisterende og nye kunder i årene som kommer. Omsetningen har økt fra 1,7 millioner til nærmere 30 millioner i 2019. Målet er 100 millioner i 2030.

Kong Arthurs historie
I 2014 etablerte fire gode venner Kong Arthur AS med en drøm om å skape et spennende, innovasjonsdrevet IKT-selskap i Innlandet. Hovedfokuset var å forstå kundens markedsutfordringer, deres strategier og mål samt avklare behov slik at programutviklingen kunne bli best mulig med tanke på kost – nytte. Medarbeiderne har bred kompetanse fra flere områder og selskapet har i dag et betydelig antall kunder.
Selskapet jobber innenfor alle markeder og har spesielt god kompetanse innen bredbånd, undervisning og finanssektoren.
Vi i Kong Arthur bidrar med workshop på strategisk nivå for å imøtekomme nye trender og utfordringer. Sammen kan vi utvikle en mer bærekraftig forretningsmodell samt utvikle nye tjenester/produkter ved hjelp av ny teknologi.
For oss er det å tilby spennende og innovative arbeidsoppgaver viktig. Historien om Kong Arthur omtaler en konge og hans riddere av det runde bord. Historien i seg selv er interessant å lese, men metaforen Det runde bord illustrerer viktigheten av å lytte, være raus, inkluderende, bli hørt og sett, noe som skaper et sterkt fellesskap. Dette er kjerneverdier i vår virksomhet ansatt som kunde.